Post Image

Sisältömarkkinoinnin kurssi EDUKOS Online Institutessa

Luulin olevani sukuni ainoita mustia lampaita, jotka eivät tee opetustyötä. Olen näköjään sittenkin valkeavillainen.

Olen tässä vuosien mittaan törmännyt siihen, että digimarkkinoinnissa mennään välillä turhankin voimakkaasti trendit edellä. Mennään ja touhotetaan kovaa (eikä siinä mitään pahaa ole), mutta metsä jää välillä näkemättä puilta. Olen syvällinen tyyppi ja huomaan usein kelaavani liikaakin erilaisia asioita, mutta mun mielestä tätä kannattaisi pohtia yhden jos toisenkin. Alalle on tunkua, ja itselläni on sellainen olo, että monelle aloittavalle junnulle ensimmäisenä vastaantulevana asiana ovat monesti juuri ne uusimmat trendit ja ilmiöt.

 

Asioita voi toki oppia kirjoista ja kouluissa, mutta monet kurssit koskevat kuitenkin etupäässä uusimpia trendejä ja virtauksia. Siitä mulle tuli ajatus koostaa sisältömarkkinoinnin kurssi ilman edellä mainittuja asioita, ja ilman ammattijargonia tai muuta, joka saattaisi vaikuttaa asioiden omaksumiseen ja oppimiseen negatiivisesti.

 

Kurssille voi ilmoittautua EDUKOS Online Institutessa, ja homma lähtee käyntiin joulukuun alussa. EDUKOSilla on pääideana madaltaa kynnys osallistua kursseille ja opettaa niin, että osallistuminen onnistuu eri paikkakunnilta ja paikoista. Toimintamalli on kuin kansalaisopistolla. Kurssit eivät ole mitenkään ”akateemisia”, ja uskon, että myös siellä ruudun toisessa päässä saattaa istua tuleva verkko-opettaja, jolla on mahdollisuus ammentaa omaa erikoisosaamistaan EDUKOSin kautta. Mitään pedagogista osaamista tämä kun ei vaadi.

 

Kurssillani perehdytään sisältömarkkinoinnin muuttumattomiin osa-alueisiin niin, että alan uusimmat trendit ja ilmiöt eivät luo kaaosta vasta-alkajan mieleen.

Kurssilla käydään läpi muun muassa sisältömarkkinoinnin peruspilarit ja niitä tukevien työkalujen ja sisällönhallintajärjestelmien idea ja toimintalogiikka. Kurssilla tutustutaan myös hakukoneoptimoidun sisältömarkkinoinnin tarkoitukseen ja peruslogiikkaan sekä Googlen algoritmin perusajatukseen ja toimintamalliin, ja miksi se pitää huomioida sisältömarkkinointia tehtäessä. Kokonaisuudessa käsitellään myös minkälaisia hyvä tarina ja huono tarina voivat olla. Minkälaisia tekstisisältöjä kannattaa tehdä ja minne. Miten löytää sisällöntuotannossa punainen lanka ja kiteyttää sanoma valitulle kohderyhmälle. 

 

Kurssi auttaa ymmärtämään, mistä sisältömarkkinoinnissa oikein on kysymys. Lainalaisuudet ja toimintamallit opetellaan läpi niiden alkujuurilta. Toivottavasti pystyn pitkän kokemukseni kautta oivalluttamaan asioita tuleville markkinoinnin supertähdille!

 

Pssst.. Jos kiinnostuit EDUKOSin toiminnasta, ja haluat itse jakaa omaa osaamistasi, voit suunnitella kurssin ja lähettää siitä tiedot Anastasialle. EDUKOS myy kurssin, ja mikäli se toteutuu, heitä voi veloittaa kurssin jälkeen. 

svgNepsynä työelämässä – osa 1
svg
svgNext Post